Závodní benziny ETS

ETS kraluje evropským závodům i MČR v rally


Nedílnou součástí výkonu soutěžní vozů jsou kvalitní závodní paliva. Společnost Alitron CZ zastupuje na českém trhu výrobce speciálního závodního paliva ETS. Nejenže posádky s tímto palivem dominovaly pěti závodům MČR v rally 2019, zároveň figurovaly na čelních příčkách celkového hodnocení domácího šampionátu. Hlavním odběratelem je samozřejmě mladoboleslavský tovární tým Škoda Motorsport, s českým multišampiónem Janem Kopeckým.

Jak vůbec vznikla značka ETS? Společnost ETS byla založena v roce 1989 společností ESSO (Exxon group) a sloužila jako výzkumné středisko pro vývoj nových paliv a maziv, testování motorů a také pro výzkum toho, jaký dopad mají ropné produkty na životní prostředí. Centrum sídlilo v Mont­Saint­Aignan, blízko města Rouen ve Francii. Postupem času se tato společnost začala zaměřovat na vývoj speciálních paliv a maziv pro motorsport, letecký průmysl a pro vysoce namáhané stroje. Do této doby se datuje vznik značky ETS racing fuels, kterou známe doposud. V roce 2014 koupila francouzskou firmu britská společnost Haltermann Carless Group (HCS Group, výrobce konkurenčního paliva Carless), vedení přesunula do bývalého laboratorního areálu v Bourgtheroulde u Rouenu.

  • odpovídá předpisu 98 FIA Mezinárodní automobilové federace
  • benzin je nabízen jak pro motory s turbodmychadlem, tak i pro atmosférické motory
  • benziny jsou odzkoušeny, odsouhlaseny a schváleny státní zkušebnou v ČR a SR
  • je dodáván v sudech po 53 litrech
  • možnost vyzvednutí ve skladě ve Zlíně, případně zajištění dopravy (není v ceně benzinu!)

Spolupracující týmy

Škoda Motorsport

parallax background
„Kvalitní palivo je v motoristickém sportu jednou z nejdůležitějších věcí, které nám dopomáhají k vítězství“

Miroslav Houšť

To představovalo silné spojení, a i proto patří ETS racing fuels díky svým kvalitním produktům k nejúspěšnějším firmám v motoristickém sportu. Kromě rallysportu se prosazuje i v seriálech GT, formulových závodech, motokárách, silničních motocyklech (World SBK), motokrosu (MXGP), v závodních lodích a vodních skútrech.

Kromě českého šampionátu se značka ETS prosadila i na evropských tratích. Nejen v seriálu ERC, ale také v národních šampionátech okolních zemí. Pod hlavičkou stáje H­racing, s Fordem Fiesta R5 a s benzinem ETS od Alitronu jezdil v sezoně 2018 evropský šampion Rus Alexej Lukjaňuk. „Kvalitní palivo je v motoristickém sportu jednou z nejdůležitějších věcí, které nám dopomáhají k vítězství,“ podotýká Miroslav Houšť. V ERC dále spojil své snažení s ETS lotyšský tým SRT (Nikolaj Grjazin, Lukasz Habaj) či turecký tým TOK Sport (Ingram, Avcioglu). Ale nemusíme chodit daleko, první dva speciály Škoda Fabia R5 opanovaly s palivem ETS i slovenský šampionát 2019 (Martin Koči – Keane motorsport, Grzegorz Grzyb – Rufa Sport/Topp-cars), palivo ETS slavilo podobné úspěchy i v Maďarsku. Francouzské palivo je povinné i ve značkovém poháru Clio R3T Trophy. A v tomto výčtu bychom mohli pokračovat… Je tedy jen na Vás, zda půjdete touto cestou i vy.