Další čísla RALLY v tomto ročníku:
Rally 03 / 2019
Ročník: Ročník XX / 2019
KOWAX Valašská rally ValMez – Status quo na domácím kolbišti
Úvodní podnik domácího šampionátu, 38. ročník Kowax Valašská rally ValMez, jen potvrdil dosavadní rozložení sil v českém šampionátu. Za suverény Kopeckým s Dreslerem dojeli na Valašce potřetí v řadě jako druzí Pech s Uhlem. Za příjemnou změnu tak lze považovat jen třetí místo dvojice Mareš – Hloušek v jejich druhé sezoně s vozem specifikace R5.
MSR: Deja vu Pecha s Uhlem
Osmatřicátý ročník KOWAX Valašské rally ValMez otevřel novou sezonu slovenského rally šampionátu. A jak se Slovákům na Valašsku dařilo?
Jaroslav Pešl – „Pomalu nastává čas věnovat se synovi“
Vítězstvím ve své třídě na Valašské rally vstoupil do nové rally sezony 2019 Jaroslav Pešl, pilot Mitsubishi Lancer EVO IX a zároveň šéf JP Motorsport teamu.
Karel Štochl – Trochu jiné závodění
V nabitém a početném startovním poli „er pětek“ nelze červeně zbarvený vůz přehlédnout. Tím, kdo svírá volant ve Škodě Fabia R5 je Karel Štochl.
Pozvánka na Šumavu a Vltavu
Mapa a časový harmonogram klatovské soutěže. Krátké preview ME historiků.
Chceme nabídnout závodníkům i divákům dostatek zábavy
Rozhovor s předsedou organizačního výboru klatovských soutěží Janem Petrů.
Miroslav Šlambora „50“ – „Plánujeme se ještě s favoritem někde svézt…“
Účastník necelé stovky automobilových soutěží, navigátor Miroslav Šlambora (nar. 11. dubna 1969) nedávno oslavil životní jubileum. Jeho závodění je zejména spjato s Jaroslavem Starým a automobily Škoda.
ERC: Azores Rally – Dramatické finále
Úvodní soutěž mistrovství Evropy na Azorských ostrovech skončila nečekaným vítězstvím Poláka Lukasze Habaje se Škodou Fabia R5.
Proton Iriz R5 – Exotika z britských ostrovů
Po dlouhých průtazích byl začátkem března konečně homologován malajský soutěžní speciál Proton Iriz R5. Vůz byl vyvíjen přes tři roky britským týmem Mellors Elliot Motorsport.
Spojení Subaru – Solberg … pokračuje
„Mr. Hollywood“ Petter Solberg, který se proslavil zejména za volantem vozů Subaru, oznámil ukončení své aktivní jezdecké kariéry. I když se na odpočinek nechystá, může být klidný. Legendární spojení Subaru a Solberg, které bylo po léta synonymem úspěchu i zábavy, nevymře „po meči“. Jeho syn Oliver se stal jezdcem týmu Subaru Motorsport USA a při premiérovém americkém startu v Missouri bojoval o vítězství.
Tour de Corse – Drama do posledních metrů
Až poslední rychlostní zkouška rozhodla o korsickém vítězství Thierryho Neuvilla. S navigátorem Nicolasem Gilsoulem zajistili značce Hyundai prémiový triumf v letošním seriálu WRC. Smolařem se naopak stal Elfyn Evans.
Petr Nešetřil – Těžká korsická zkušenost – 6264 zatáček
Vůbec prvním letošním účastníkem s českou licencí na závodech WRC 2019 se stal Petr Nešetřil. Na Korsice startoval s Jiřím Černochem, s Porsche 997 GT3 RGT, které připravuje Pavel Červenka. V cíli obsadili 55. příčku, v „gétéčkách“ skončili druzí. Tour de Corse byla druhým závodem osmidílného seriálu FIA R‑GT Cup 2019.
Prokletý ostrov Tommiho Mäkinena
Čtvrtá příčka Jari-Mattiho Latvaly na Tour de Corse 2017 a druhá Otta Tänaka na stejném podniku v roce 2018 sice brzy zapadnou ve stínu triumfů stáje Toyota Gazoo Racing, přesto pro šéfa týmu Tommiho Mäkinena měla obrovskou cenu. Z pozice bývalého jezdce a aktuálně šéfa týmu to jsou jeho nejlepší výsledky na ostrově ve Středozemním moři!
Tatra na Dakaru / 2. část – Na „soukromo“ ve znamení Armaxu
První polovina účinkování Tatry na Rallye Dakar se nesla ve znamení úspěchů. Polovina druhá byla na úspěchy skoupá, zato však podstatně bohatší na různé vývojové verze a postupné inovace.
WRX Abu Dhabí
AUTO – RALLY KROS + WRX
Porce informací z českého autokrosu a rallykrosu.
Václav Fejfar – „Autokros je mým životem“
Ladislav Tejchman – „Kdo nejel Paku, nejel autokros“
Jiří Bret – „U hlíny a bahna chci zůstat“
Arnošt Florián – „Autokros mě baví nejvíce“
Kristýna Svobodová – „Buginy mi nosí Ježíšek“
Střípky před startem MMČR
Zaprášený Slovakia ring
Karel Faktor – Třetí sezona zakončená prvenstvím
Jaroslav a Tomáš Marchalovi
Něco na té škodovce bylo…
V začátcích rallykrosu u nás jezdci pochopitelně nejvíce využívali vozy Škoda. V roce 1988 se na startu objevila verze 130 LR Evo, kterou Škoda připravovala pro nasazení v rally ve skupině S, na kterou po sérii smrtících havárií tehdejších monster skupiny B v roce 1986 ani nedošlo.