Rally 04 / 2014

Pozvánka Rallysprint Kopná 2014

 

Rallye Český Krumlov 2014 - Pechova májová veselice
Rallye Český Krumlov nabídla fantastickou bitvu mezi Václavem Pechem a Janem Kopeckým. V obtížných podmínkách ze sebe oba jezdci vydali maximum a nakonec se rozhodovalo až na trati posledního měřeného testu. Závěrečný atak však Kopeckému nevyšel, a tak se z krumlovského triumfu radovala plzeňská dvojice Václav Pech - Petr Uhel na voze Mini.

Václav Pech - Konkurenceschopnost našeho Mini je malý zázrak
Václav Pech si už po úvodních dvou závodech MMČR vytvořil obrovský náskok v průběžném hodnocení šampionátu. Jeho cesta za obhajobou titulu se tak může v sezoně 2014 stát formalitou. Bude tomu opravdu tak?

 

Citroën DS3 R5 - Ze zákulisí premiéry
V Českém Krumlově proběhla za mimořádné mediální pozornosti premiéra zbrusu nového Citroënu DS3 R5 Gemini Clinic Rally Teamu. Na technické a zákulisní informace jsme se zeptali přímo dvou nejzasvěcenějších lidí. Na naše všetečné otázky odpovídal týmový šéfmechanik Richard Duroň a zástupce Citroënu Racing pro ČR Tomáš Pletka, který je zároveň promotérem Citroën Racing Trophy CZ.

 

Daniel Elena - Kariéra po boku velkého Seba
Patří mezi největší legendy rally sportu. Jeho devět titulů mistra světa jen tak někdo asi v dohledné době nepřekoná. Přesto celou dobu zůstával ve stínu Sébastiena Loeba. Jaký vlastně ve skutečnosti je Daniel Elena? Co v současné době dělá? Jak moc těžké bylo pro něj rozloučit se s MS?

 

František Markvart - Nestor české rally
V roce 1966 ještě nebyla na světě nejen většina z dnešních závodníků, ale ani mnozí jejich otcové. Ale František Markvart už stál na startu své první rychlostní zkoušky, a to s vozem Škoda Octavia Super TS 1200, vypůjčeným od tatínka. A tak nechme Františka Markvarta vzpomínat…

 

ERC: Circuit of Ireland - Velikonoční double Škody
Reprezentant Škody Motorsport Esappeka Lappi byl nejrychlejší na specifických asfaltových irských silnicích a vrátil se do čela mistrovství Evropy. Po závěrečném souboji s Barrablem doplnil dvojnásobný triumf české značky Sepp Wiegand s druhou Fabií S2000. Oba favorizované Peugeoty 208 T16 Breena a Abbringa vyřadily technické problémy. Francouzské značce udělal radost pouze Jan Černý, který vyhrál i druhou soutěž juniorského šampionátu.

 

Esapekka Lappi - Na asfaltu jsem mnohem dál než loni
Tovární jezdec Škody Motorsport Esapekka Lappi vládne průběžnému pořadí evropského šampionátu, když dokázal zvítězit v Lotyšsku a v Irsku. Výtečně vstoupil i do českokrumlovského závodu, kde po úvodních třech vložkách, na kterých nenašel přemožitele, vedl.

 

Jekaterina Stratieva - Bulharská velvyslankyně v ME

 

Rally Argentina 2014 - Německé double trochu jinak
Německá stáj Volkswagen si připsala devátý triumf ve světovém šampionátu v řadě, když opanovala Argentinskou rally. Její jezdci získali první dvě místa. V extrémních podmínkách dominoval Jari-Matti Latvala, následován Sébastienem Ogierem. Současnou nadvládu Pola R WRC podtrhl, za třetím Krisem Meekem (Citroën), čtvrtý Andreas Mikkelsen.

 

Hayden Paddon - Krok na světovou scénu je pro Novozélanďana náročný
Tým Hyundai při Italské rally na Sardinii představí svou novou posilu Haydena Paddona. Informace o jeho angažování v továrním týmu byla pro většinu fanoušků obrovským překvapením.

 

Technika - Volkswagen Polo R WRC pod lupou
Role se obrátily. Zatímco loni nováček v seriálu MS Volkswagen Motorsport útočil na zavedené týmy, letos oba vybojované světové tituly obhajuje. Jak známo, obhajoba je vždy těžší. V ostré konkurenci rozhoduje o úspěchu každý detail. Německý tým si toho je dobře vědom a neponechává nic náhodě. Dokumentuje to i letošní prolomení rekordního počtu osmi vítězství v řadě.

 

Soutěžní vozy socialistické éry (14. díl) - Francouzské renaulty v ČSSR
Podobně jako Fiat patří i francouzská značka Renault k průkopníkům automobilového sportu. Do historie rallysportu se zapsaly nejen legendární Alpine Renaulty A110, ale i soutěžní vozy postavené na bázi lidového Renaultu 5. Díky vstřícné politice polostátní automobilky se tyto vozy dostaly i do rukou nejlepších jezdců tehdejšího Východního bloku. Zásluhou Hubáčka a Pavlíka posbíraly renaulty dlouho řadu mistrovských titulů také na našich tratích.

 

Tour d´Europe (1. díl) - Evropské klání ve světovém stylu
Dálkové podniky patřily k motorismu od začátků. Už jen hvězdicová jízda do Monte Carla před startem tohoto závodu měla nádech maratonu. V padesátých a šedesátých letech byly tisíce kilometrů dlouhé závody typické. Z těch nejznámějších připomeňme Alpskou jízdu, Rallye Lutych - Řím - Lutych a Lutych - Sofie - Lutych nebo světový proslulý World Cup Rallye London - Sydney.