Rally 05 / 2013

Pozvánka Agrotec Petronas Syntium rally Hustopeče 2013 - mapy + divácká místa

 

Rallye Český Krumlov - Pech se dočkal v Krumlově po dlouhých deseti letech
Rallysprint Kopná - Malá “Barumka” pro Kostku s Houštěm
Rally Krkonoše - Jan Sýkora s fabií vítězně

 

Michal Gargulák - Ze synovy náklonnosti k rally nejsem nadšený
Michal Gargulák patřil v devadesátých letech k velkým ikonám českého rallysportu. Pro mnohé fanoušky zůstanou navždy v paměti uchované vzpomínky, jak žluto-bílá Mazda 323 a později mitsubishi dravě projížděly české tratě. Ani v současné době Michal na rally zcela nezanevřel, částečně se této disciplíně věnuji i nadále.

 

“Rally dámy” soutěže opustit nechtějí
Michaela Maňovská s Kateřinou Blahoutovou patřily na začátku nového tisíciletí k "ozdobám" českých soutěží. Startovaly s Volkswagenem Polo, později s Hondou Civic a se Škodou Fabia. Nyní je možné je po delší pauze vídat za volantem silného Mitsubishi Lancer EVO VI v závodech Volného Poháru.

 

ME: Tour de Corse - Bouffier vrátil Kopeckému porážku

WRC: Rally Akropolis - Latvalův první triumf pro VW

R5 na startovní čáře, Hyundai WRC

 

BRIC: Nový směr WRC?
Snahy o rozšíření WRC do oblastí ekonomicky silné komunity BRIC zatím vyznívají naprázdno. Neláká ani tak velký tržní potenciál, jaký nabízí Čína. Naděje sice umírá poslední…

 

Vozy Škoda 80. let - Škoda 120 LS, 130 L, 130 LR
V první polovině osmdesátých na našich tratích stále kralovala legendární "stotřicítka". Zároveň bylo jasné, že její homologace v roce 1983 definitivně vyprší a žádný plnohodnotný následovník není na obzoru. Přechodné období vyplnily slabé modely vycházející ze sériové produkce. Teprve Škoda 130 LR skupiny B navázala na úspěchy své předchůdkyně.

 

John Haugland - Škoda byla jako moje rodina
Nor John Haugland působil dlouhých dvacet let v roli továrního pilota mladoboleslavské automobilky. Fanouškům učaroval svérázným stylem jízdy, který byl vždy velmi klidný, bez efektů, ale nesmírně efektivní. Kromě vítězství na všech nejprestižnějších českých podnicích se čtyřikrát protlačil do první desítky soutěže MS.

 

40 let MS (5. díl: 1985 - 1987)
Polovina osmdesátých let zůstane zapsána do historie jako vrchol i pád rallysportu. Atraktivní speciály skupiny B se během tří sezon proměnily v okřídlená a těžko ovladatelná monstra s výkonem 500 koní. Bylo jen otázkou času, kdy se situace vymkne kontrole. Eskalace výkonu vyvrcholila v roce 1986, kdy se na soutěžních tratích objevily perspektivní vozy Lancia Delta S4 a Ford RS 200.